Η νέα γενιά trend-setters δεν είναι τόσο… νέα

Πριν από δέκα χρόνια, όταν η πρώην συντάκτρια μόδας Alyson Walsh ξεκίνησε το blog της “It’s Not My Age” δεν φανταζόταν τι θα ακολουθούσε. «Δεν έβλεπα κανένα μοντέλο της ηλικίας μου στα περιοδικά μόδας και θέλησα να δείξω στον κόσμο ότι δεν χρειάζεται να είναι κανείς νέος για να έχει στυλ». Σήμερα, με δύο πετυχημένα βιβλία κι ένα Instagram των 29.1k followers, η Alison Walsh έχει γίνει σύμβολο μιας νέας γενιάς trend-setters που δεν είναι τόσο… νέα, καθώς είναι όλες πάνω από τα 60.

 

 

 

Η 69χρονη Maye Musk είναι άλλη μία σημαντική influencer της εποχής. Με 163k followers, η μητέρα του ιδρυτή της Tesla, Elon και γιαγιά δέκα εγγονών, ξεκίνησε το modelling στα 15 της στην Νότια Αφρική. ‘Έπρεπε να φτάσει τα 67 για να υπογράψει το μεγαλύτερο συμβόλαιο της καριέρας της, με το πρακτορείο IMG Models που αντιπροσωπεύει μοντέλα όπως η Gisele Bündchen και η Miranda Kerr, λίγα χρόνια αφότου έκοψε τα μαλλιά της, σταμάτησε να τα βάφει και ξεκίνησε τον προσωπικό της λογαριασμό στο Instagram.

 

 

 

Η μόδα παρέμεινε απόλυτα συνδεδεμένη με τη νεότητα για πολλές δεκαετίες. Μέχρι τώρα, όταν μία γυναίκα περνούσε τα 50 ένιωθε περίπου αόρατη, αφού δεν έβλεπε καμιά συνομήλική της στις πασαρέλες και τις διαφημιστικές καμπάνιες ρούχων και καλλυντικών. Τα έντονα χρώματα, οι extreme γραμμές και τα μοντέρνα αξεσουάρ ήταν μερικά από τα στοιχεία που έπρεπε να ξεχάσει και τα κυρίαρχα trends της σεζόν δεν ήταν επιτρεπτό να την αφορούν -για όλη την υπόλοιπη ζωή της.

 

 

Η σημαντική αλλαγή στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών μετά το 2000 έκανε τη βιομηχανία μόδας να αναθεωρήσει την εμμονή της με την νεότητα. Οι σημερινές γυναίκες πάνω από τα 50 δεν έχουν καμιά σχέση με τα στερεότυπα παλαιότερων εποχών. H γενιά που μεγάλωσε με Rolling Stones και Sex Pistols ξέρει καλά να σπάει και να επαναπροσδιορίζει τους κανόνες. “Ένα πράγμα έχει γίνει πια ξεκάθαρο: η παλιά κοινή λογική σχετικά με το τι πρέπει να κάνουμε, να πούμε και να φοράμε δεν έχει καμιά αξία στον μοντέρνο κόσμο”, λέει η Alyson Walsh.

 

 

Είναι η περιβόητη γενιά των baby boomers, αυτών δηλαδή που γεννήθηκαν μεταξύ 1946- 1964 στην οποία ανήκουν οι γυναίκες αυτές, και ναι, είναι πλουσιότερες (λόγω της δικής τους καριέρας και όχι του συζύγου), γυμνάζονται, περιποιούνται το δέρμα τους κι έχουν περισσότερο χρόνο για ψώνια και ταξίδια από ό,τι τα εικοσάχρονα κορίτσια.

 

https://www.instagram.com/p/BhwRSOQn2NV/?taken-by=lancomeofficial

 

Ήταν όμως τα social media και η δημοκρατική δύναμη του διαδικτύου που έκανε δυνατή την αλληλεπίδραση της αισθητικής των γυναικών αυτών με άτομα νεαρότερων ηλικιών, τα οποία δεν ενδιαφέρονται πια για τα super models αλλά αναζητούν “real life” πρότυπα. “Τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης έδωσαν σε όλες τις γυναίκες φωνή” λέει με νεανική δύναμη και τη συσσωρευμένη σοφία του ανθρώπου που θυμάται τον κόσμο χωρίς κινητά τηλέφωνα και Ίντερνετ, η Maye Musk.

 

https://www.instagram.com/p/Bgy25ovgfCe/?hl=el&taken-by=mayemusk

 

Την επόμενη φορά που θα μπείτε σε ένα κατάστημα ρούχων, ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στα key items του καλοκαιριού. Θα συνειδητοποιήσετε ότι το νέο chemisier floral φόρεμα που διαλέξατε μπορεί άνετα να φορεθεί και από τη μητέρα σας και η ψάθινη basket τσάντα –ό,τι πιο μοντέρνο μπορείτε να κρατήσετε φέτος- είναι κατάλληλη για μια βόλτα στο καφέ αλλά και για την Κυριακάτικη επίσκεψη της γιαγιάς σας στην εκκλησία.

 

 

 

Ναι, ζούμε μια επανάσταση που σαρώνει τη βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς αυτή τη στιγμή. Και αν όλο αυτό σας φαίνεται απίστευτο, θυμηθείτε την φράση της Coco Chanel: “Μετά τα 40, δεν μπορείς να είσαι πια νέος. Μπορείς όμως να παραμείνεις ακαταμάχητος σε κάθε ηλικία”.

Share and Enjoy !

Filed under Fashion

Είμαι η Δήμητρα Νάνου, σύμβουλος μόδας & styling. Αγαπώ τη μόδα γιατί αναζητά, εντοπίζει και προσδιορίζει πρώτη το "νέο". Αγαπώ το styling γιατί είναι μια εφαρμογή πολλών κανόνων τέχνης στην ζωή: Χρώματα, σχήματα, όγκοι και υφές μαζί, κάθε πρωί στον καθρέφτη μας, συνθέτουν την εικόνα που κουβαλάμε όλη μέρα μαζί με τις σκέψεις μας. Συμβουλεύω τους νέους σχεδιαστές να δημιουργούν αυθόρμητα, με βάση την προσωπική αισθητική τους και τους κανόνες ομορφιάς, αλλά μέσα στο πλαίσιο της διεθνοποιημένης αγοράς. Συμβουλεύω όσους αναζητούν το προσωπικό στυλ τους "να αφήνουν τη ματιά να ταξιδεύει". Να ακολουθούν δηλαδή την διαχρονική συμβουλή της Diana Vreeland και να εξασκούνται στην παρατήρηση εικόνων.