Fashion: Η αισιοδοξία είναι trend

 

Όλα ξεκίνησαν πριν από ένα χρόνο, με το ολοκίτρινο φόρεμα της Έμμα Στόουν στο La La Land, κι άξαφνα η αισιοδοξία έγινε trend. Περισσότερο από το γλυκόπικρο σενάριο και τη ρομαντική μουσική του ρετρό μιούζικαλ, ήταν η εικόνα του κίτρινου φορέματος στις αφίσες της ταινίας που έμεινε στην μνήμη μας και σηματοδότησε την αλλαγή διάθεσης της μόδας και την απόδρασή της από τον hip μελαγχολικό ρεαλισμό των τελευταίων χρόνων.

Όσοι γεννηθήκατε μετά το 1990 είναι πολύ πιθανό να μην είχατε ξαναδεί κίτρινο φόρεμα σε ολόκληρη τη ζωή σας. Η σχέση της μόδας με το κίτρινο χρώμα διαταράχθηκε μετά τα 80’s. Τι άλλαξε λοιπόν κι ενώ ο πραγματικός κόσμος συνεχίζει να είναι σκοτεινός και άγριος, η μόδα επέλεξε να «ντύσει» τη φωτεινή πλευρά της ζωής και να τα βάλει με την ζοφερή οικονομική και πολιτική πραγματικότητα;

 

 

Το κίτρινο είναι το απόλυτο σύμβολο αισιοδοξίας. Μας θυμίζει ηλιόλουστες μέρες, διεγείρει το μυαλό, το σώμα και τα συναισθήματα. “Φορώντας κίτρινο δείχνουμε επικοινωνιακοί, γεμάτοι αυτοπεποίθηση και αποφασισμένοι να απολαύσουμε τη ζωή”, τονίζει ο Jules Standish, σύμβουλος χρωμάτων και συγγραφέας του «How To Not Wear Black». “Είναι το χρώμα της διανοητικής διαύγειας και της σαφήνειας και φορώντας το η λήψη δύσκολων αποφάσεων φαντάζει ευκολότερη. Με το κίτρινο οι φοβίες ατονούν και η θετική στάση ζωής δείχνει μοναδική επιλογή».

 

Αλλά δεν είναι μόνον το κίτρινο που χρησιμοποιεί η μόδα στον αγώνα κατά της απαισιόδοξης συλλογικής διάθεσης. Ρομαντικές καρδούλες, μονόκεροι, γοργόνες και ουράνια τόξα, σύμβολα όλα ενός ουτοπικού pop κόσμου ευτυχίας και ανέμελης παιδικότητας, διακοσμούν φέτος t-shirts, hoodies και τζινς. Από τα πανωφόρια του οίκου Burberry, στα φορέματα του JW Anderson και τα χαρούμενα ριγέ των Dolce & Gabbana και της Philosophy di Lorenzo Serafini, το χαρμόσυνο μήνυμα αισιοδοξίας ήχησε δυνατά στις φετινές εβδομάδες μόδας.

 

 

Κι αν οι συμβολισμοί του κίτρινου και των γραφικών διακοσμήσεων δεν είναι αρκετοί για να σας πείσουν, τότε ξεκάθαρα αντικαταθλιπτικά σλόγκαν, όπως το “It’s All Good”, “On the bright side”, «Be happy”, “You Make Me :)” και “Good Vibes”, τυπωμένα στα πιο δημοφιλή φετινά t-shirts του high street, αλλά και Instagram hashtags, σαν το #goodvibesalways, #positivethinking και #powerofpositivity, δηλώνουν την ίδια διάθεση για περισσότερα χαρούμενα posts και χαμόγελα στις selfies.

 

 

 

https://www.instagram.com/p/BWAvE0Vgm23/?tagged=goodvibestshirt

 

Οι σκοτεινοί καιροί δεν φοβίζουν την μόδα. Όταν οι συναισθηματικές ανάγκες το απαιτούν, διαθέτει τους μηχανισμούς αλλαγής της mainstream αισθητικής. Λίγο πριν την Γαλλική επανάσταση, τα τακούνια στα ανδρικά και γυναίκεια παπούτσια έγιναν πανύψηλα και σηματοδότησαν το πέρασμα στην νέα εποχή. Ποιος ξέρει; Ίσως κάποτε στο μέλλον, κοιτώντας πίσω στα 2018 και το κίτρινο t-shirt με το ουράνιο τόξο στο στήθος, αναγνωρίσετε την πρώτη απόπειρα έκφρασης μιας αντίστασης στην ηττοπάθεια και την απαισιοδοξία των καιρών.

Share and Enjoy !

Filed under Fashion

Είμαι η Δήμητρα Νάνου, σύμβουλος μόδας & styling. Αγαπώ τη μόδα γιατί αναζητά, εντοπίζει και προσδιορίζει πρώτη το "νέο". Αγαπώ το styling γιατί είναι μια εφαρμογή πολλών κανόνων τέχνης στην ζωή: Χρώματα, σχήματα, όγκοι και υφές μαζί, κάθε πρωί στον καθρέφτη μας, συνθέτουν την εικόνα που κουβαλάμε όλη μέρα μαζί με τις σκέψεις μας. Συμβουλεύω τους νέους σχεδιαστές να δημιουργούν αυθόρμητα, με βάση την προσωπική αισθητική τους και τους κανόνες ομορφιάς, αλλά μέσα στο πλαίσιο της διεθνοποιημένης αγοράς. Συμβουλεύω όσους αναζητούν το προσωπικό στυλ τους "να αφήνουν τη ματιά να ταξιδεύει". Να ακολουθούν δηλαδή την διαχρονική συμβουλή της Diana Vreeland και να εξασκούνται στην παρατήρηση εικόνων.